سیدعلی اکبر قرشی – قم: دفتر انتشارات اسلامی – 104 ص – رقعی – 320 تومان. چاپ پنجم 1380 ش. این کتاب در سه مطلب خلاصه می شود. در مطلب اول اثبات می شود که منظور حضرت رسول صلی الله علیه و آله از حدیث متواتر «یکون بعدی اثنا عشر خلیفه» دوازده امام شیعه است و در مطلب دوم اثبات می شود که حضرت مهدی علیه السلام فرزند حضرت امام حسن عسکری علیه السلام است و شخص مجهول و نامعلومی نیست و در مطلب سوم اقوال حدود چهل نفر از بزرگان اهل سنت نقل می شود که همه آنان ولادت امام زمان علیه السلام را نوشته و آن را به طور قطع و یقین بیان داشته اند. همه مطالب از کتب اهل تسنن نقل شده است.
امام زمان علیه السلام بهار دلها
سید جمال الدین حجازی – قم: مولود کعبه – 24 ص – وزیری – 150 تومان – چ چهارم، 1381. نویسنده در این اثر بر آن است که خواننده را با آستان ملکوتی امام عصر علیه السلام پیوند دهد. او در این راستا فصل بهار را مدخل تبلیغی خود قرار می دهد.
امام مهدی علیه السلام آخرین یادگار الهی
حسین استاد ولی، تهران: شبر، 72 ص، جیبی، 320 تومان، چاپ چهارم، 1380 ش. اصالت مهدویت و مسئله غیبت و پیشینه ی آن و معنای بقیة الله و آثار وجود امام زمان علیه السلام در غیبت و ظهور از مباحث مهم این اثر می باشد.
امام مهدی علیه السلام امید ملت ها
حسن موسی صفار، ترجمه ی محمدعلی مجیدیان – تهران: آفاق – ص – رقعی – تومان. چاپ ششم، 1382 ش.آشنایی با پیشوای موعود و نگاهی به چشم انداز زیبای آینده ی جهان با ظهور آن حضرت و در پایان، راز و نیاز با آن امید روزگاران.
امام مهدی علیه السلام از ولادت تا ظهور
سید محمد کاظم قزوینی؛ ترجمه دکتر حسین فریدونی – تهران: آفاق – 752 ص . وزیری (گالینگور) – 4500 تومان – چ دوم، 1379 ش. این اثر در 24 فصل به موضوعات مهم و اساسی پیرامون حیات و اعتقاد به امام زمان علیه السلام پرداخته است.
امام مهدی علیه السلام مصلح جهانی
تحریریه ی نشر شبر – تهران: شبر – 32 ص – جیبی – 270 تومان.چاپ سوم، 1383 ش. زندگی نامه، غیبت و عصر طلایی ظهور در این کتاب به طور خلاصه و فشرده آمده است.

 

امام مهربان

محمد مشکاتی – عباس صابریان. تهران: مهرآوران – 17 ص – تومان – رحلی – چاپ اول، 1380 ش.

نامه ای متنوع برای کودکان با هدف اشتیاق و آشنایی آنان با امام زمان علیه السلام به صورت شعر، داستان، کاردستی، نقاشی، جدول، رنگ آمیزی و ... درباره ی امام زمان علیه السلام است.

امید مؤمنان امام زمان علیه السلام

مهدی قندی – تهران: دیار – 91 ص – رقعی – 750 تومان – چاپ اول، 1383 ش.

اهمیت اعتقاد به امام زمان علیه السلام ، مشخصات تاریخی زندگانی و کمالات و ویژگی های آن حضرت و تکالیف امت نسبت به ایشان چهار فصل کتاب را به خود اختصاص داده است. شیوه ی نگارش و بیان مطالب کتاب اثر گذار می باشد. و عبارت های مهم آن با حروف درشت تر به نمایش درآمده است. برای نمونه؛ ائمه علیهم اسلام همواره به شیعه سفارش می کردند که به شرایط موجود دل خوش نکنند و همیشه منتظر روزی باشند که خداوند فرج و گشایش در کار آل محمد علیهم السلام ایجاد کند و به ایشان اذن جهاد با غاصبان و غلبه بر آنها بدهد.

انیس دل ها

دکتر نادر فضلی. تهران: منیر – 63 ص – 415 تومان – رقعی – چاپ دوم 1382 ش.

نویسنده در یک مقدمه و چهار مقاله اهمیت محبت و ولایت امام عصر علیه السلام را با تکیه بر متون دعاها و احادیث شیعی بیان کرده است.

او گفت

سید محمد علوی – مشهد: پارسیران – 58 ص – رقعی – 400 تومان. چاپ دوم، 1381 ش.

مجموعه ای ادبی و دلپذیر است که نویسنده آن از زبان خودش و دیگران با محبوب دل ها درد دل می کند. او می خواهد به خوانندگان بگوید که امام زمان علیه السلام درد دل ها را می شنود و مهربانانه پاسخ می گوید و آنها می توانند ساده و بی پیرایه با او سخن بگویند.

اولین شب بهار

محمدتقی اختیاری – تهران: مدرسه – 32 ص – رقعی – 250 تومان – ج پنجم، 1381 ش.

دو تشرف جالب و ادب آموز به محضر امام عصر علیه السلام است که از کتاب العبقری الحسان نوشته ی آیت الله شیخ علی اکبر نهاوندی بازنویسی شده است. این اثر دارای نثری مهرآمیز و ساده و لحنی مؤثر و تبلیغی است.

با دعای ندبه در پگاه جمعه

علی اکبر مهدی پور – تهران: موعود – 217 ص – رقعی – 970 تومان، چاپ اول 1380 ش.

نقد و بررسی و پاسخ به اشکالات سندی و محتوایی دعای ندبه و در پایان کتابنامه ای سودمند برای پژوهشگران ارائه شده است.

باغبان

محمدتقی اختیاری – تهران: مدرسه – 28 ص – رقعی بزرگ (مصور) – 250 تومان، چاپ سوم 1380 ش.

بازآفریده های حکایت تشرف سیداحمد رشتی به محضر امام زمان علیه السلام است در قالب داستان کوتاه از مجموعه ی حکایت حضور.

منبع:وبلاگ منجی سبز


دسته ها :
X