کتاب بشارة الاسلام، از قول حضرت رسول اکرم(ص) روایتی نقل شده است که حضرت دربارة حوادث و وقایع آخرالزّمان می‌فرماید: «چگونه می‌شود حال شما هنگامی که دین بازیچه می‌شود، هوس‌ها آشکار می‌گردد، کعبه طعمة حریق شود، ساختمان‌ها مرتفع و برادران دچار اختلاف شوند؟
در کتاب بشارة الاسلام، از قول حضرت رسول اکرم(ص) روایتی نقل شده است که حضرت دربارة حوادث و وقایع آخرالزّمان می‌فرماید: «چگونه می‌شود حال شما هنگامی که دین بازیچه می‌شود، هوس‌ها آشکار می‌گردد، کعبه طعمة حریق شود، ساختمان‌ها مرتفع و برادران دچار اختلاف شوند؟ (بشارةالاسلام ص180).

حجم کثیری از روایات آخرالزّمانی و نشانه‌ها و علایم ظهور از زبان حضرت پیامبر(ص) صادر شده است.اشاره به بازیچه گرفته شدن دین و به عبارت دیگر نگاه ابزاری به دین برای هوس‌ها، دنیا و قدرت، اشاره به یکی از مصادیق ظلم است. در حقیقت دین برای رستگاری از زخارف دنیا و عروج به عوالم بالا نازل شده، در حالی که بشر، ظالمانه، این عالی و متعالی را در خدمت دانی و اسفل درآورده و از آن سوء استفاده می‌کند.
از آنجایی که بشر ذاتاً طالب دین است و فطرتاً خداجوست، به سادگی و در اثر غفلت و جهل، از طریق تبلیغات مذهبی و دینی فریب می‌خورد و عمر و آخرت و دنیای خودش را هم از دست می‌دهد. راز موفقیّت مدّعیان و دروغ‌زنان به ظاهر دیندار در همین خلاصه می‌شود. یکی آنکه انسان فطرتاً و ذاتاً خداجو و دین‌خواه است و دیگر جهل و بی‌معرفتی. از همین جا به قول حضرت امام صادق(ع) در بحارالانوار که می‌فرمایند: «می‌بینی که حرام حلال شده و حلال حرام» (ج52/ ص257)
زاویه که باز شد این دیوار تا ثریّا کج و منحرف بالا می‌رود تا آنکه میلیون‌ها نفر در طول تاریخ و صحنة حیات به هلاکت و نابودی کشیده شوند. به تبع همین سایر جابه‌جایی‌ها اتّفاق می‌افتد. ظالم به جای عادل، حرام به جای حلال، منکر به جای معروف، جاهل به جای عالم، می‌نشیند و به قول حضرت ختمی مرتبت کار به جایی می‌رسد که: اهل آن زمان همچون گرگ هستند پادشاهان همچون درندگان وحشی، فقیران همچون مردگان و طبقة متوسط مرده‌خوارند. (منتخب‌الاثر، ص437)

در همین شرایط و اوضاع است که به بیان امام صادق(ع)، «همه جا دگرگون شده، بندگان خدا خوار و زبون گشته، کابوس یأس و نومیدی بر دل‌های بسیاری از مردم سنگینی می‌کند». (بشارة الاسلام، ص270).
قدر دین و کلمات روشنگر حضرات معصومین(ع) در این وقت معلوم می‌شود که راه خلاصی را می‌نمایند. رسول خدا(ص) می‌فرمایند بهترین ثروت یک مسلمان در آن روز، آن است که:
«از هر فتنه‌ای گریزان باشد حتّی اگر ناگریز شود تا پایان زندگی از ریشة گیاهان تغذیه کند و به آن حال بمیرد».(صحیح بخاری، ج9،‌ص53)
شاید مراد آن باشد که می‌بایست به هر قیمت مراقبت داشت تا مبادا سهمی در فتنه‌گری و جنایاتی که از طریق فتنه پدید می‌آید داشته باشیم.
این روزها در اقصا نقاط جهان شاهد شکل‌گیری ائتلاف و تشکّل‌ها به نام دین علیه بندگان و مؤمنان خدا هستیم. فتنه‌هایی که امواجش هر لحظه گسترده‌تر می‌شود. همین هفته دو رئیس جمهور یمن و عربستان در ریاض به دیدار هم شتافتند و با امضاء قرارداد همکاری علیه شیعیان بنابر اعمال فشار و تهدید بیشتر گذاشتند.

بد نیست بدانید که در حالی که استان‌های نفت‌خیز یمن و عربستان در اختیار شیعیان است، فقر و بیکاری چنان شیعیان را در تنگنا قرار داده است. آمار حکایت می‌کند که 70٪ جوانان شیعه این دو کشور بیکارند. (شیعه نیوز)

در چنین وضعیّتی، شیخ عادل‌بن سالم الکلبانی، امام جماعت مسجدالحرام، در حالی که در این مسجد امن می‌بایست مبلّغ امنیّت و سلامت و وحدت باشد، شیعیان را تکفیر می‌کند.
در چنین شرایط و فضایی رسانه‌های امریکایی طی دو هفتة اخیر مسیحیان تازه مسلمان را قاتل و تروریست معرّفی کردند.
ای کاش کسانی که به نام خدا به جان بندگان خدا می‌افتند و با ترور و تکفیر، نمازگزاران را به مرگ محکوم می‌کنند نیم نگاهی هم به ساخت بزرگ‌ترین خانه در لندن و در منطقة بیلگرافیا می‌انداختند، خانه‌ای اشرافی که مدّعیان اسلام ناب و صادرکنندگان دستور قتل عام شیعیان عربستان و یمن و ایران آن را با هزینة 81 میلیون دلار یعنی بیش از 81 میلیارد تومان ساخته‌اند. با این همه باید به این وعده و عنایت حضرت صاحب‌الزّمان(ع) دلخوش و امیدوار بود که فرمودند: «ما در حفظ و حراست شما سستی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نمی‌بریم اگر این توجّهات ما نبود، مصیبت‌ها از هر طرف بر شما فرو می‌ریخت و دشمنان شما را پایمال می‌کردند. از خداوند بزرگ پروا کنید و در نجات دادن خود از فتنه‌هایی که بر شما فرو ریخته، ما را یاری کنید» (الصحیفة الهادیه، ص255).

البتّه امام، در انتها متذکّر تنبلی شیعیان در اطاعت از اوامر و نواهی خودشان می‌شوند. گویی، هر چه بر گسترة ترک طاعت از حضرت افزوده شود بر گسترة فتنه‌ها نیز افزوده می‌شود. امام در پایان می‌فرمایند:
«خداوند نورش را به کمال می‌رساند، اگر چه مشرکان را خوش نیاید».

هر روز بر حجم و گسترة مباحث آخرالزّمانی در جهان و رسانه‌های جهان افزوده می‌شود. در حالی که تا ده سال قبل، از این‌همه برنامه و خبر، خبری نبود. اطّلاعات حاکی از آن است که در حال حاضر، تنها در گوگل، بر روی شبکة جهانی اینترنت 000/430/3 مدخل راجع به آخرالزّمان و پایان جهان قابل شناسایی و ملاحظه است. به این رقم باید 000/507 مدخل دیگر راجع به بازگشت عیسی مسیح(ع) نیز افزود. شاید جالب باشد بدانید مضامین و موضوعاتی مثل «بازگشت عیسی نزدیک است»، «خود را برای پایان جهان آماده سازید»، و «علائم ظهور عیسی مسیح»، «بازگشت مجدّد آقا و نجات‌دهندة‌ ما» جزء موضوعات رایج و کلّی مندرج در این همه مدخل است. امید که بتوانیم با تمسّک و توسّل روز افزون به حبل متین ائمّة دین(ع) از این همه فتنه و بلا در امان بمانیم. انشاءالله.
منبع:وبلاگ منجی سبز

دسته ها :
X